lørdag 9. desember 2017

Adventskalender 9. desember 2017

 
Så er vi kommet til 9.desember og i dag har jeg et julekort til dere. 
 
Denne helgen i desember er tradisjonelt min
handle-pakke-mase-kjase-bruke-hele-dagen-i-butikkene-dag.
Utstyrt med handleliste og et målrettet sinn, forsøker jeg å komme igjennom
alle innkjøpene på en dag. Jeg har funnet ut at dette passer meg best, for da har jeg en hel dag i butikkene, i stedet for å farte frem og tilbake mellom alle sentrene i hele desember.

Og med tanke på alle gavene som forhåpentligvis skal bli ferdige i dag, syns jeg det passet godt med et kort av nissefar på Nordpolen - som faktisk er klar med pakkene og fått de i sleden allerede 
- i motsetning til meg ;)
 
Dette julekortet er satt sammen av mange små stempler, fra en og samme stempelplate fra Hero Arts.

Fargene jeg har brukt er:
Reinsdyr: W00-5
Rød: R24 - 27 - 29 - 59, T3 - 5
Grønt, hus og slede: BG93 - 96 - 99
Grønt, juletre: YG61 - 63 - 67, BG99
Gul, lys i vinduene: Y11 - 13 - 15
Gul, stjerner på treet og pakkebånd: Y35
Tak og dører: E23 - 25 - 27 - 29
Ansikt: E000 - 01 - 11, R20
Snø, glitter på treet, skjegg, hår og forkle: C00 - 0 - 1 - 2
Sorte detaljer: N1 - 3 - 6
 
 Jeg syns det er fint med litt glitter og på julekort er det definitivt lov til å bruke glitter!
Så etter at motivene var fargelagte har hele juletreet, sleden med gaver og snøen på takene fått ett par strøk med Wink of Stella Clear glitter.
Teksten er fra stempelsettet og dette er stemplet og embosset med hvitt.
Fjell- og skogformasjonene er dies som kom med stempelsettet og ellers er bakgrunnen laget ved bruk av en embossingfolder for å lage "snøfall" og så har jeg brukt et glitterark til fjellene. Lagene er montert på hverandre med distansetape for dybde, før jeg mattet med mørk grønn kartong og monterte på et stående 4,25x5,5" hvitt kort.
 
 
Glitrende detaljer
Til og med juletreet er ferdig pyntet ;)
 
Ønsker dere en riktig så god lørdag
 - og hvis dere ikke skal ut og løpe i butikker som meg, så kanskje dere skal være kreative?
Og i så fall kan dere jo kose dere med denne fine sangen også!
 

 
Kreativ førjulshilsen fra Kjersti B



Ingen kommentarer: