søndag 8. oktober 2017

Rødt, men ikke jul, enda...

Har dere alle vært inne og sett på alle de fine kortene DT har laget til Rosa Sløyfe-innsamlingen vår? Det er utrolig mye bra inspirasjon selv om du ikke skulle ha mulighet/ønske til å kjøpe noen av kortene.

Jeg er innom med litt inspirasjon i dag, med et motiv av Mo Manning. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke har farget dette tidligere; det er jo bare herlig!


For meg blir det alltid litt jul når jeg lager kort med rød og styrer stort sett unna den fargen på andre typer kort, men jeg tror jeg har klart meg sånn delvis denne gangen i alle fall...

Når jeg fargelegger rødt på et motiv, er rødt alltid den fargen jeg bruker sist. Det er fordi jeg synes rødtoner har lett for å skli utover så fort andre farger er i nærheten. Så da farger jeg rødt til slutt og unngår problemet.

 
La oss se till nærmere på noen ting. Hunden har fått lite farge, egentlig bare noen små strøk med tusjen ut fra kantene slik at det skal se ut som pels. Jo lysere fargen er, jo lenger har jeg laget strøkene. Flicking passer utmerket til pels!

En annen ting er at jeg har lagt til en hel masse små prikker på benken for å få litt tekstur slik at det skal se ut som sten. De mørkeste prikkene er på en mørkeste og nest mørkeste fargen, og så tilsvarende utover med stadig lysere farger.


Copic jeg har benyttet er som følger:
hud: E000, E00, E04, E11
hår: E25, E27, E31, E34, E49
benk: W2, W3, W5, W7, W9
grus: C3, C5, C7, C9
rødt: R22, R24, R27, R29, R59
bukse: E41, E43, E44, E47, E49
blader: YG03, YG67
enkel blå bakgrunn: B000

 If you would like some of this text in English I suggest you visit my blog :)

Ingen kommentarer: